POCZTOWY NA SELFIE – rusza aplikacja wykorzystująca biometryczną analizę twarzy

Pocztowy na Selfie – specjalna aplikacja wykorzystująca biometryczną analizę twarzy potwierdzi tożsamość Klienta podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy w Banku Pocztowym

Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu od 300 zł do 4500 zł. Oferta „Kredyt przez telefon” to kolejna propozycja w portfolio Banku będąca odpowiedzią na spowodowany pandemią i potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich, trend digitalizacji usług finansowych. Wprowadzenie wideoweryfikacji to kolejny krok w realizacji strategicznych celów banku – w tym wzrostu cyfryzacji obsługi Klienta.
Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty „Kredyt przez telefon” przy wykorzystaniu wideoweryfikacji. Rozwiązanie przygotowane z myślą o nowych Klientach, pozwala im uzyskać do 4500 zł na okres nawet 5 lat bez wychodzenia z domu. Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości Klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji, za pośrednictwem specjalnej aplikacji Pocztowy na Selfie wykorzystującej biometryczną analizę twarzy. Cały proces kredytowy przebiega całkowicie zdalnie – bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Z oferty mogą skorzystać także obecni Klienci Banku – w ich przypadku proces przebiega także zdalnie, jednak już bez konieczności wideoweryfikacji. Klienci korzystający już z usług Banku mogą uzyskać finansowanie w wysokości do 50 000 zł.

Przy wdrażaniu technologii wideoweryfikacji w procesie kredytowym Bank Pocztowy współpracował z konsorcjum składającym się z firm Digital Gateways, Autenti i Identt.

Pandemia pokazała wszystkim, jak bardzo istotna i pomocna jest digitalizacja oraz korzystanie z technologii informatycznych w codziennym życiu. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań, które czerpią z najnowszych technologii – wystarczy wspomnieć chociażby o możliwości identyfikacji za pomocą technologii Face ID, chat-botach ułatwiających telefoniczną obsługę naszych klientów czy karcie biometrycznej, która właśnie trafiła do Klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego – jako pierwszych w Polsce. Teraz uruchamiamy wideoweryfikację, która ułatwi Polakom zdobycie nowego finansowania bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Mam nadzieję, że w ten sposób wspieramy także osoby do tej pory  wykluczone z możliwości łatwego dostępu do dodatkowej gotówki, która może w tych trudnych czasach wspomóc domowy budżet –  mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Biznes oraz IT.

Biometryczna analiza twarzy zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo całego procesu. Klient ma pewność, że nikt nie weźmie kredytu na jego nazwisko korzystając np. z podrobionego czy skradzionego dowodu osobistego. Aby skorzystać z oferty „Kredyt przez telefon” w Banku Pocztowym wystarczy złożyć wniosek kredytowy za pośrednictwem dedykowanego numeru Infolinii. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant przeanalizuje zdolność kredytową,  a klient otrzyma sms z kodem weryfikacyjnym potrzebnym do uruchomienia aplikacji mobilnej służącej do wideoweryfikacji tożsamości Klienta z wykorzystaniem biometriidodaje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

W przypadku uzyskania pozytywnej decyzji kredytowej wszystkie dokumenty zostaną przesłane do tej samej dedykowanej aplikacji, za pomocą której możliwe będzie szybkie i bezpieczne podpisanie umowy kredytowej z użyciem podpisu elektronicznego – czyli użycia przycisku „Potwierdź” – oraz kodu SMS. Na podpisanie dokumentów w aplikacji klient ma 72h. Środki zostaną przekazane bezpośrednio na konto najbliższą sesją Elixir.

Więcej informacji na temat oferty „Kredyt przez telefon” dostępnych jest pod specjalnym numerem telefonu 52 34 99 599.

 

źródło: informacje prasowe